Rozpoczęła się kolejna edycja akcji „Łapki na kierownicę”, która potrwa przez cały marzec 2025 roku. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości kierowców na temat niebezpieczeństw związanych z używaniem telefonów komórkowych podczas jazdy. Inicjatywa ma na celu zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych brakiem koncentracji u kierowców. Warto zwrócić uwagę na działania, jakie zostały podjęte w ramach tej akcji.
Akcja „Łapki na kierownicę” będzie prowadzona we współpracy z firmą Neptis S.A., która jest operatorem popularnej aplikacji Yanosik, oraz Screen Network S.A. W ramach działań, wzmocnionych przez wcześniej realizowaną akcję „Na drodze – Patrz i słuchaj”, obie instytucje pragną zwrócić uwagę uczestników ruchu drogowego na niebezpieczeństwa związane z rozpraszaniem uwagi podczas prowadzenia pojazdu.
Osoby korzystające z aplikacji Yanosik będą miały szansę na zdobycie Certyfikatu Odpowiedzialnego Kierowcy dzięki uczestnictwu w quizie dotyczącym konsekwencji korzystania z telefonu podczas jazdy. W ubiegłym roku udział w quizie wzięło 136 375 osób, a aż 65 912 z nich zdobyło certyfikat za bezbłędne odpowiedzi. Akcja będzie promowana za pomocą emisji spotów na ekranach LED, co z pewnością zwiększy jej zasięg oraz efektywność. Uczestnictwo w tego rodzaju działaniach jest nie tylko szansą na zdobycie nagrody, ale przede wszystkim krokiem w kierunku poprawy bezpieczeństwa na drogach w Grodzisku Mazowieckim.
Źródło: Policja Grodzisk Mazowiecki
Oceń: Akcja „Łapki na kierownicę” – nowa inicjatywa bezpieczeństwa drogowego w Grodzisku Mazowieckim
Zobacz Także