W dniu 2 września 2025 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, organizowana przez PZU we współpracy z Policją. Inicjatywa ta ma na celu edukację kierowców oraz podniesienie ich świadomości na temat bezpieczeństwa na drogach. W obliczu tragicznych statystyk dotyczących wypadków drogowych, kampania ma na celu zmniejszenie ofiar poprzez promowanie kultury odpowiedzialnej jazdy. Przekaz, że „jeżdżę ostrożnie”, w ramach kampanii jest wsparciem dla zmian postaw kierowców.
Obecną kampanię można potraktować jako kontynuację wcześniejszych działań PZU, które miały na celu walkę z niebezpiecznymi zachowaniami kierowców. Powroty do tematu bezpieczeństwa drogowego okazały się zasadne, biorąc pod uwagę, że tylko w 2024 roku na polskich drogach zginęło blisko 1 900 osób. Statystyki pokazują, że w ciągu minionych lat, mimo spadku liczby wypadków, wciąż wiele osób przekracza dozwoloną prędkość oraz łamie podstawowe zasady bezpieczeństwa.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” nie ogranicza się jedynie do działań informacyjnych. W ramach inicjatywy planowane są również aktywności mające na celu bezpośrednie zaangażowanie kierowców. W Polsce rozdawane będą miliony naklejek z hasłem kampanii, a funkcjonariusze Policji będą edukować kierowców podczas kontroli drogowych. Oprócz tego, realizowane będą spoty telewizyjne oraz działania w internetowych przestrzeniach reklamowych, których celem jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i zmiana ich zachowań na drogach.
Źródło: Policja Grodzisk Mazowiecki
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja apelują do kierowców o większą ostrożność
Zobacz Także